2012. május 30., szerda

Kihívások // Challenges

Az elmúlt hetekben felgyorsultak az események.  Volt már három közös megbeszélésünk, mely elég komoly kihívásokat állított a koordinátorunknak, Inderpalnak és a résztvevőknek is egyaránt.  A csoport 15 főből áll, ahogy korábban is írtam, 11 országból.  Íme Ők: 

During the last few weeks things happened very fast.  We have already completed three team calls, which was a great challenge for our facilitator, Inderpal and also for the team.  As I have already mentioned earlier, the team of 15 people are from 11 countries.  They are:


Az első megbeszélés CET idő szerint délután 1 órakor volt, ami többeknek hajnali 4-re, 6-ra és 7-re esett, így nem is mindenki tárcsázott be, lévén, nem lettek volna igazán használhatóak a call-on, főleg, hogy a megbeszélés a bemutatkozásokról és első benyomásokról szólt :)))  Inderpal szintén lazára vette, Franciaországból a szabadságáról nyitotta meg a call-t, melynek köszönhetően többször a beszéd közben eltűnt.  Pont emiatt is éreztem az egész kezdetet kötetlennek, ami nagyon is megkönnyítette az első lépések megtételét egymás felé.  Általánosságban még inkább a hallgatás és nagy csend volt a jellemző, de biztos vagyok benne, hogy ez a megbeszélések számának növekedésével egyenes arányban fog változni.  Ahogy magamat is ismerem, biztos nem sokáig leszek csendes :)
A második call viszont nekem állított kihívást.... CET idő szerint éjjel 11-kor kezdődött.  Éjjeli bagolyként nem okozott gondot ébren maradni, azonban nem sikerült a legjobb formámat hozni, bármennyire is igyekeztem.  Annak érdekében, hogy mindenkinek legyen kényelmes és kevésbbé kényelmes időpont, így két dátum lett kiválasztva, mely heti szinten váltja egymást: egyik héten nekem 3-tól van a call CET szerint, másik héten éjjel 11-től.  Kiváló ötletnek tartom, így mindenki a legtöbb call-on részt tud venni, illetve egyenlően oszlanak el a kellemetlenségek.
Ha ez még mind nem lenne elég, felvétel készül minden megbeszélésről, mely elérhető a csoport zárt oldalán.  Saját magam visszahallgatni el kell hogy mondjam, egyszerre volt kiborító, ciki és tanulságos.  Volt már lehetőségem meghallgatni a saját hangom és beszédstílusom mind magyarul, mind angolul, de telefonon keresztül még sosem.  Azt hiszem, van még mit fejlődnöm.. :)  A virtuális és telefonon keresztüli kapcsolatteremtés a mai üzleti model és élet velejárója, ugyanakkor nagymértékben nehezíti az önkifejezést, kapcsolatfelvételt és a jó begyomás keltését.  Minden másképp hallatszik.  Hiába van már tapasztalatom telefonon történő ’meetingelésben’ vagy kapcsolattartásban, nálam is tipikus hiba az ’ő’-zés.  Amióta meghallgattam magam, figyelem a kollégáimat a call-okon és többen ’ő’-znek vagy keresik olykor a szavakat.  Nem vagyok egyedül tehát ezzel a problémával, viszont kaptam lehetőséget, hogy ezt meghalljam, értékeljem és tegyek ellene.  Megvolt az első haszna a CSC csoport-callnak :)


The first call was held at 1:00 PM CET, at other time zones it was at 4:00, 5:00 and 6:00 PM early morning, therefore few of our team member did not attend the call, they wouldn’t have been fresh for the first call which was about introducitons and first impressions :))).  Inderpal also dialed-in from France (he was on vacation) and he left the call several times which created a friendly atmosphere and helped to make first steps as a team with fun.   On the first calls everybody were mostly quite and just listened, which I assume will change quickly.  Personally I do not stay quite for a long period of time :)
The second call was a big challenge for me... It was scheduled from 11:00 PM in the night, CET.  I have no issues stay awake until midnight, as I go to bed usually late, however, I could not perform at high level, I was really tired.  Inderpal came up with a very good proposal and he selected two different time for our team calls: one week the call is from 3:00 PM CET and the other week from 11:00 PM CET.  With that everyone could attend as many calls as possible with compromise.
If above would not be enough, all of our calls are recorded and stores in our resticted website for later listening.  I have to tell, listening to myself talking via phone was a big surprise and instructive.  I have already had the chance to hear myself talking in Hungarian and English, however, I have never ever had the chance to hear my voice through telephone.  I found an other area where I still have to improve myself.. :) Not easy to build up relationships and create the best first impressions through virtual network or telephone, however, these channels are widely used and are very common in current business environment.  I am experienced in attending virtual meetings and maintaining business relationships through telephone, but I still say ’ahmmm’s.  I realized, some of my colleagues on the regular calls still say many ’ahmmm’s too, or loss for correct words, so I am not alone with this problem.  I had the chance to recognize an other area for improvement and now I have the chance to change.  This is one great example of the CSC team calls’ benefit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése