2012. augusztus 14., kedd

Az első CSC munkanap

Szépen felöltöztem, akkor vettem észre, hogy valahol pakolás közben a kedvenc blúzom gombja eltűnt. A másik blúzom pedig gyűrött volt, így az indulás előtti utolsó percekben még vasaltam.  Ma még éltem a hotel reggelijével, de biztos vagyok benne, hogy holnaptól inkább gyümölcsöt fogok enni, szokásomhoz híven.  Az indulás előtti percekben mindenki öltönyben/kosztümben várakozott a recepciónál és szerencsére nem csak én voltam enyhén ideges, izgatott.
Az első személyes találkozónak Instituto Hartman Regueira adott otthont.  A többi meghívott és programban részt vevő NGO nem más, mint Casa Do Jardim, Rede Cidade és Mãos de Minas.  Először minden NGO bemutatkozott és prezentálta a főbb tevékenységüket és programjuk célját, hivatását, majd egy kötetlen beszélgetés és étel-ital fogyasztás mellett ismerkedtünk a partnereinkkel.  Az első perctől fogva szívélyesen és meglepő barátsággal és kedvességgel fogadott minket az IHR csapata.  Szinte mindegyikük korábban angolul tanult, hogy felkészüljön a fogadásunkra, így a találkozón is angolul beszéltek, amit rendkívül megtisztelőnek tartok.  Én is igyekeztem portugálul kommunikálni, mely olykor vicces helyzeteket okozott, de nem adtam fel.  Néhány kedves taggal egyfajta alkut is kötöttünk: protugálul kérdezek és válaszolok, míg ők angolul beszélnek hozzám.  Néhány közös fotó elkészítése után minden NGO és a CSC csoportjaik a beszélgetéseket az NGO-k otthonában folytatták.
A mi csoportunk (Toula, Maureen, Andrea és én) közvetlenül a közös mereting után belevágott a program részleteibe.  Az első megbeszélésen megtudtuk, a szervezet rengeteg erőt és energiát fordít arra, hogy a különböző NGO-kat segítsék és fenntarthatóvá tegyék hosszú távon.  Ehhez kifejlesztettek több programot is, melyek közül a legnagyobb és legfontosabb a PDG.org.  Ez egy olyan program, mely 7 modulból áll, egy éves időtartam alatt segíti a megrendelő szerevezet folyamatos fejlődését.  A program személyes tréning szekciókból és több online modulból áll, emellett az előadók heti rendszerességgel támogatják, segítik a szervezeteket. Hatalmas utat tett meg az IHR, mely során kifejlesztettek egy olyan programot, mely méltón megállja a helyét, mérhető eredményeket generál.  Az egyetlen probléma, hogy jelenleg nem túl erős a marketing és sales oldal, ebben fogja a csapatunk maximálisan támogatni az IHR-t.
A megbeszélés során alkalmam volt megtapasztalni, mit jelent ’jó kérdést feltenni’.  Teljesen új számomra, hogy nem engem kérdeztek (mint ’vásárlót’) hanem nekem kellett célirányos és pontos kérdésekkel a legtöbbet megtudni.  A szervezet nagyon örült a csapatunknak, mivel úgy gondolták, hogy pont azokat az embereket kapták, akikre szükségük van:
Toula – Project Management (PMP)
Maureen – Marketing
Andrea – Sales
Én – Finance, Cost Management




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése