2012. november 1., csütörtök

Megérkezés Rio-ba

A párommal semmit sem csinálunk hagyományosan.... A megbeszéltek szerint szeptember 8-án volt a randink a Rio Galeão Nemzetközi Repülőtéren, Terminál 1 érkezésen – mivel az mindenhol van.  Ő Hamburgból indult, én Belo Horizonte-ból.  Mondanom sem kell, alig vártam, hogy egy hónap után találkozzunk!
A sors fintora, hogy Belo-ból Sunghwan-nal (a prezentációs párommal) utaztam Rio-ba, aki onnan utazott tovább Párizsba.  Vele ismerkedtem meg először, tőle búcsúztam el utoljára :)  Belo-ban azért nem volt könnyű bejutni a gate-hez.  Először is, alig találtuk meg a GOL check-int, majd körülbelül 45 percet álltunk sorban.  Ott derült ki, hogy túlsúlyos a bőröndöm, így muszáj volt 70 reais összeget fizetnem pluszban, melyet egy másik ablaknál kellett befizetnem.  Még az volt a szerencse, hogy Sunghwan-ra hagyhattam a csomagjaimat, így gyorsan megfordultam.  Ezután adhattam fel csak a bőröndöket.  Az ellenőrzésen mindent átengedtek: ásványvizet, befőttet (amit ajándékban kaptunk), minden korlátozás nélkül.
Mindössze 50 perc repülés után már landoltunk is.  Gyors búcsú és a Terminál 2 helyi járatok érkezésénél leültem, mivel mint utólag kiderült, eléggé messze volt a Terminál 1 ahhoz, hogy bőröndökkel átkecmeregjek.  Amikor a párom leszállt, küldtem neki egy üzenetet, hogy hol ülök.  Innen kezdődtek a problémák.. Fogalmam nem volt, hogy a belépésnél vagy hol van, amikor ő már mindkét terminálon keresett engem.  Azt nem tudom hogyan, de egyáltalán nem talált meg.  Hosszas sms küldések után, amikor a két terminál átkötő folyosóhoz értem az összes cuccommal, ezt üzente: ’Maradj ott..’ Na, én ott maradtam és szidtam, mint a bokrot :)  Két eléggé taplra esett és jól tájékozódó ember vagyunk, de ennél jobban nem kerülhettük volna el egymást.  Végül 20 perc ide-oda mászkálás után a karjaiba ugorhattam végre.
Körülbelül 2 órát vártam Őrá, ami arra elegendő volt, hogy normális taxit keressek, így mire végre találkoztunk, könnyedén lerendeztük a transzfert a szállásunkra a Copacabana-n.  Előtte még bevásároltunk a reptéren élelemből és italból (mivel bolt már nem volt nyitva) horribilis összegért.  A taxiból először a  kivilágított Megváltó Krisztus szobrát láttam meg, illetve a kikötői fényeket és nagyot dobbant a szívem... Itt vagyok, végre.  Az idillt csak a kocsi ablakán beömlő csatornabűz rontotta el.  Kb 30 perc kocsikázás (50 reais) után megálltunk a szállásunk előtt, amiről annyit kell tudni, hogy a brazilok körében nagyon kedvelt, mert közel van a Copacabana strandjaihoz, mégis megfizethető az ára.  Mint később kiderült, így elsőbbséget élveztek a helyiek és a külföldieket minden trükkel igyekeztek lehúzni a tulajok, ami végül nem sok sikerrel zárult az esetünkben.  Annyit megjegyeznék, hogy meglehetősen kicsi volt a szobánk és nem volt tengerre néző ablakunk, viszont a nyüzsgés és minden közelkedési eszköz alig pár lépésre volt.  Nem is találhattunk volna jobb szállást.  Kit zavart a kis szoba…nem a szobában terveztünk ücsörögni az ottlétünk alatt.
A kéthetes kalandunk elindult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése