Az elmúlt hetekben felgyorsultak az események. Volt már három közös megbeszélésünk, mely elég
komoly kihívásokat állított a koordinátorunknak, Inderpalnak és a résztvevőknek
is egyaránt. A csoport 15 főből áll,
ahogy korábban is írtam, 11 országból.
Íme Ők:
During the last few weeks things happened very fast. We have already completed three team calls,
which was a great challenge for our facilitator, Inderpal and also for the
team. As I have already mentioned
earlier, the team of 15 people are from 11 countries. They are:
Az első megbeszélés CET idő szerint délután 1 órakor volt,
ami többeknek hajnali 4-re, 6-ra és 7-re esett, így nem is mindenki tárcsázott
be, lévén, nem lettek volna igazán használhatóak a call-on, főleg, hogy a
megbeszélés a bemutatkozásokról és első benyomásokról szólt :))) Inderpal szintén lazára vette,
Franciaországból a szabadságáról nyitotta meg a call-t, melynek köszönhetően
többször a beszéd közben eltűnt. Pont
emiatt is éreztem az egész kezdetet kötetlennek, ami nagyon
is megkönnyítette az első lépések megtételét egymás felé. Általánosságban még inkább a hallgatás és
nagy csend volt a jellemző, de biztos vagyok benne, hogy ez a megbeszélések
számának növekedésével egyenes arányban fog változni. Ahogy magamat is ismerem, biztos nem sokáig
leszek csendes :)
A második call viszont nekem állított kihívást.... CET idő
szerint éjjel 11-kor kezdődött.
Éjjeli bagolyként nem okozott gondot ébren maradni, azonban nem sikerült
a legjobb formámat hozni, bármennyire is igyekeztem. Annak érdekében, hogy mindenkinek legyen
kényelmes és kevésbbé kényelmes időpont, így két dátum lett kiválasztva, mely
heti szinten váltja egymást: egyik héten nekem 3-tól van a call CET szerint,
másik héten éjjel 11-től. Kiváló
ötletnek tartom, így mindenki a legtöbb call-on részt tud venni, illetve
egyenlően oszlanak el a kellemetlenségek.
Ha ez még mind nem lenne elég, felvétel készül minden
megbeszélésről, mely elérhető a csoport zárt oldalán. Saját magam visszahallgatni el kell hogy
mondjam, egyszerre volt kiborító, ciki és tanulságos. Volt már lehetőségem meghallgatni a saját
hangom és beszédstílusom mind magyarul, mind angolul, de telefonon keresztül
még sosem. Azt hiszem, van még mit
fejlődnöm.. :) A virtuális és
telefonon keresztüli kapcsolatteremtés a mai üzleti model és élet velejárója,
ugyanakkor nagymértékben nehezíti az önkifejezést, kapcsolatfelvételt és a jó
begyomás keltését. Minden másképp
hallatszik. Hiába van már tapasztalatom
telefonon történő ’meetingelésben’ vagy kapcsolattartásban, nálam is tipikus
hiba az ’ő’-zés. Amióta meghallgattam
magam, figyelem a kollégáimat a call-okon és többen ’ő’-znek vagy keresik
olykor a szavakat. Nem vagyok egyedül
tehát ezzel a problémával, viszont kaptam lehetőséget, hogy ezt meghalljam,
értékeljem és tegyek ellene. Megvolt az
első haszna a CSC csoport-callnak :)
The first call was held at 1:00 PM CET, at other time zones
it was at 4:00, 5:00 and 6:00 PM early morning, therefore few of our team
member did not attend the call, they wouldn’t have been fresh for the first
call which was about introducitons and first impressions :))). Inderpal also dialed-in from France (he was
on vacation) and he left the call several times which created a friendly
atmosphere and helped to make first steps as a team with fun. On the first calls everybody were mostly quite and just listened, which I assume will change quickly. Personally I do not stay quite for a long
period of time :)
The second call was a big challenge for me... It was
scheduled from 11:00 PM in the night, CET. I have no issues stay awake until midnight,
as I go to bed usually late, however, I could not perform at high level, I was
really tired. Inderpal came up with a
very good proposal and he selected two different time for our team calls: one week
the call is from 3:00 PM CET and the other week from 11:00 PM CET. With that everyone
could attend as many calls as possible with compromise.
If above would not be enough, all of our calls are recorded
and stores in our resticted website for later listening. I have to tell, listening to myself talking
via phone was a big surprise and instructive. I have already had the chance to hear myself
talking in Hungarian and English, however, I have never ever had the chance to
hear my voice through telephone. I found
an other area where I still have to improve myself.. :) Not easy to build up
relationships and create the best first impressions through virtual network or
telephone, however, these channels are widely used and are very common in
current business environment. I am
experienced in attending virtual meetings and maintaining business
relationships through telephone, but I still say ’ahmmm’s. I realized, some of my colleagues on the
regular calls still say many ’ahmmm’s too, or loss for correct words, so I am not alone with this problem. I had the
chance to recognize an other area for improvement and now I have the chance to
change. This is one great example of the
CSC team calls’ benefit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése