Annyit írtam
eddig a kirándulásokról, hogy ideje a munkának is szentelnem néhány
post-ot. Az első két hétben próbáltuk az
IHR összes folyamatát feltérképezni és megérteni, hogyan működnek, mint
non-profit szervezet és mik azok a kihívások, amikkel nap mint nap meg kell
küzdeniük.
Néhány érdekes
információ az IHR helyzetéről:
- házon belül fejlesztett és azóta
értékesített programokból tartják fenn magukat
- legfőbb programjuk a PDG, mely egy
management és vezetői program NGO-knak kifejlesztve, hogy fenntarthatóbbak
legyenek a piacon
- elsődlegesen NGO-nak tartja az IHR a
PDG programot, melyet az adott NGO szponzora finanszíroz. Nem egy esetben egy szponzor csak akkor
támogat egy NGO-t, ha elvégzik az egy éves időtartamú PDG programot. Ebből adódóan olykor az NGO-k nem túl
motiváltak, mely akadályozza a program kivitelezését, oktatását és az oktatók
helyzetét is nagyban megnehezíti
- nincs adóvisszatérítésre lehetőség
- a mindennapos nehézségek ellenére is
100%-ban elkötelezettek, hogy segítsenek és javítsák az NGO-k helyzetét
Megtapasztalhattuk
továbbá, hogy a brazil NGO-k nagyon eltérőek a megszokott NGO-któl. Egyrészt Brazíliában egyfajta ’divat’ NGO-t
alapítani, márészt nagyon sok esetben nem sok tapasztalattal vagy elképzeléssel
rendelkeznek, hogy mit is kellene csinálni.
Egy nagyon érdekes példát tudok mondani: van olyan NGO, mely egy
igazgatóból és egy titkárnőből áll mindössze.
Bányász területen alakult (az egyik leginkább fejlődő és hosszútávú ipar
Brazíliában), egy kisvárosban, szponzoruk az iparágban és területen
beruházó szponzor. Az NGO első programja nem
volt más, amit hogy a támogatásból elindítottak a kisvárosban egy
műköröm-oktatást. Kicsit meglepően
hangzik, nem? Az előbb említett példának szöges ellentéte a
Salão do Encontro (már írtam róluk korábban), akik hihetetlen szervezettséggel,
céltudatosággal és elkötelezettséggel vezetik a szervezetüket, hatékonyan. Mindeme esetek csak egy apró része a
szociális terület jellemzőinek, de egy ilyen változatos, szerteágazó és
heterogén piacon nagyon nehéz egy terméket értékesíteni és kihívás a megfelelő
marketing- és értékesítési stratégiát kialakítani.
A második hét
után úgy éreztük, hogy annyi teendőnk van, hogy a fennmaradó két hét alatt képtelenség lesz befejezni vagy
érdemi munkát végezni. A sok információ
és újdonság csak kavargott a fejünkben, pedig alig pár napunk maradt, hogy
előálljunk egy kiforrott stratégiával.
A harmadik héten
két részre oszlott a kis csoportunk: az SoW-nak megfelelően a csapat egyik
része az értékesítési terven dolgozott (Toula és Andrea), Maureen és én a
marketing plan-en dolgoztunk.
Teljesen új
helyzetben találtam magam: olyan területen készültem javaslatokat tenni, ahol
előtte életemben nem dolgoztam.
Mindössze korábbi tapasztalataim, online elérhető dokumentumok és a
csapat szakmai tudása volt a segítségem.
Már az első
héten, amikor a szervezet weboldalát megnéztem, a website fejlesztését
javasoltam a jobb branding és sikeresebb marketing érdekében, így a marketing
terv website re-design részét vállaltam magamra, valamit a teljes marketing
plan és branding stratégia feltérképezését.
Másfél héttel ezelőtt hétfőn még fogalmam sem volt, mi fog kijönni ebből
az egészből…. Életemben nem dolgoztam
website design-on és arra készültem, hogy marketing és sales szempontból egy
figyelemfelkeltő, az IHR-t a többiektől megkülönböztető és profi oldal vázlatát
fejlesszem ki. Szem előtt tartva, hogy
itt nem üzleti szféráról, hanem szociális területről van szó. Ahogy a napok teltek, egyre több ötlettel és
opcióval álltam elő, míg végül Maureen javaslatait is figyelembe véve kialakult
egy új website képe. A múlt héten a
partnerünk elfogadta a tervet, valamint egy web-designerrel is sikerült
leegyeztetni a javaslatot, mely során visszajelzést kaptam egy szakértőtől is:
professzionálisnak és átláthatónak tartotta a tervet, mindössze apró szerkezeti
módosításra hívta fel a figyelmet, de összeségében le volt nyűgözve a csapat
által végzett munkától. Azt hiszem,
pályát fogok váltani ezek után :)
Az szervezet új
weboldala hamarosan elérhető lesz a terveink alapján.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése